Zachování vitamínů a enzymů

Zachování vitamínů

Zelenina a ovoce jsou nejdůležitějším zdrojem vitamínů, přesto při jejich úpravě děláme často řadu chyb.

Pozornost je třeba věnovat už výběru zeleniny a ovoce při nákupu v obchodě. Nejhodnotnější je vždy sezónní zelenina, zároveň je také nejlevnější. Není nutné dělat si doma příliš velké zásoby, raději jděte do obchodu častěji pro potraviny čerstvé.

Důležitá je i samotná úprava. V zimním období zeleninu častěji upravujeme tepelně, na jaře a v létě ji máme naopak rádi v čerstvém stavu. Zatímco o vaření v páře, jakožto o nejšetrnější tepelné úpravě pokrmů dávno víme, nad způsobem samotného krájení jsme se zamysleli až v posledních měsících, se vstupem keramických nožů na český trh.

Zelenina a ovoce zůstane s noži Ceratio „živá“!

Hlavní předností keramicko-zirkoniových a TFL-line nožů Ceratio je bezesporu možnost ukončit konzumaci "neživé" zeleniny a ovoce.

Jak je známo, vitamíny a enzymy jsou chemicky poměrně nestabilní látky, které právě svojí reaktivitou pomáhají urychlovat a usměrňovat důležité životní pochody v našem těle. Proto nás lékaři nepřetržitě nabádají ke zvýšené konzumaci zeleniny a ovoce, a doporučují je konzumovat v co nejčerstvějším stavu, tedy bez tepelné úpravy. Mnohem méně se již ví o tom, že ve chvíli, kdy do jakékoliv zeleniny či ovoce zakrojíte kovovým nožem, vznikne poměrně silný elektrický článek. Vyprodukovaná elektřina ihned prostoupí celou dužinou a nastartuje rozklad enzymů a vitamínů, a to mnohem spolehlivěji, než vařící voda. Zelenina a ovoce nakrájené kovovým nástrojem tak přichází téměř okamžitě o velikou část cenných vitamínů a enzymů.

S použitím keramického nože či TFL nože si jídlo uchovává svou čerstvou chuť. Ovoce a zelenina po krájení nezhnědnou.

Víte že?

Největším zdrojem vitamínu C jsou brambory. Obsah vitamínu C v nich je sice nízký, ale v našich zeměpisných šířkách zkonzumujeme brambor veliké množství (70 – 100 kg na rok a osobu). Pokud při loupání a krájení brambor používáme kovové nástroje, připravujeme se až o 40% vitamínu C. Dalších 30% ztratíme tím, když brambory nevkládáme do vroucí vody, ale vodu spolu s bramborami zahříváme postupně. Vždy proto vkládejte brambory až do vroucí vody.

 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace.